Regulamin
§1. Definicje
- Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Regulamin – niniejszy dokument;
- Usługodawca – Sylwia Niewiadomska prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Sylwia Niewiadomska, adres ul. Szybowcowa 114a 70-843 Szczecin, NIP 8561752150, REGON 360642030;
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, nabywająca usługę od Usługodawcy;
- Gabinet – lokal, w którym Usługodawca świadczy Usługi, znajdujący się pod adresem: ul. Szybowcowa 114a, 70-843 Szczecin;
- Cennik – wykaz świadczonych usług wraz z obowiązującymi aktualnie cenami;
- Usługa – usługa świadczona przez Usługodawcę (w tym Usługa online), w szczególności konsultacja psychoterapeutyczna;
- Usługa online – usługa świadczona przez Usługodawcę przy pomocy środków porozumiewania się na odległość, w szczególności konsultacja psychoterapeutyczna online;
- Umowa – umowa o świadczenie usług przewidzianych w Regulaminie, zawarta zgodnie z postanowieniami Regulaminu;
- Strona internetowa – strona internetowa Usługodawcy dostępna pod adresem www.gabinetpillow.pl;
- Konsument – Klient będący osobą fizyczną dokonującą z Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową tej osoby;
§2. Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę w Gabinecie oraz online.
- Usługodawca posiada stosowne uprawnienia do świadczenia usług psychoterapeutycznych oraz dokłada wszelkich starań, aby działać zgodnie z obwiązującymi w tym zakresie standardami, a także poszanowaniem praw Klienta, zasadami etyki i poufności.
- Usługodawca świadczy w szczególności następujące Usługi:
- konsultacja psychoterapeutyczna w Gabinecie,
- konsultacja psychoterapeutyczna online,
- konsultacja psychoterapeutyczna – wizyta domowa,
- psychoedukacja, szkolenia, warsztaty (m.in. dla szkół, przedszkoli),
- interwencja kryzysowa i wizyty domowe (w odległości do 15 km od Gabinetu).
- W przypadku gdy Usługa nie może być świadczona z przyczyn leżących wyłącznie po stronie Usługodawcy, Usługodawca może zaproponować inny termin świadczenia Usługi. Jeżeli Usługa nie zostanie zrealizowana w sposób opisany powyżej, Klient uprawniony jest do zwrotu płatności.
- Usługodawca zobowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Klienta w związku ze świadczonymi Usługami, w szczególności informacji o stanie jego zdrowia.
- Informacje dotyczące przetwarzania przez Usługodawcę danych osobowych Klientów opisane zostały w klauzuli informacyjnej, która stanowi załącznik do Regulaminu.
§3. Rezerwacja i zawarcie Umowy
- Rezerwacja Usług odbywa się za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie internetowej. Rezerwacja danego terminu jest możliwa najpóźniej 24 godziny przed tym terminem. W przypadku, gdy rezerwacja dotyczy psychoedukacji/ warsztatów/ szkoleń, dokonanie rezerwacji powinno zostać poprzedzone telefonicznym ustaleniem terminu z Usługodawcą.
- W celu rezerwacji Usługi Klient wypełnia formularz, w tym podaje swoje dane i wybiera termin oraz sposób płatności (spośród dostępnych).
- Rezerwacja Usługi jest równoznaczna z akceptacją Regulaminu.
- Po dokonaniu rezerwacji, Klient otrzymuje wiadomość e-mail z potwierdzeniem warunków rezerwacji. W momencie otrzymania wiadomości zawarta zostaje Umowa dotycząca świadczenia zarezerwowanej Usługi.
- Klient zobowiązany jest do dokonania płatności z góry. W przypadku wybrania płatności przelewem Klient zobowiązany jest do jej dokonania w ciągu 3 (trzech) dni od dokonania rezerwacji, nie później jednak niż 24 godziny przed ustalonym terminem. W przeciwnym wypadku rezerwacja może zostać anulowana.
- Klient może zwrócić się z do Usługodawcy z prośbą o udzielenie informacji na temat Usług telefonicznie – pod numerem telefonu: 607151811, e-mailowo – pod adresem kontakt@gabinetpillow.pl lub przez formularz kontaktowy dostępny na Stronie internetowej www.gabinetpillow.pl, jednak ostateczna rezerwacja dokonywana jest zawsze w sposób wskazany w ust. 1-5 powyżej.
- Umowę w imieniu Klientów, którzy nie ukończyli 18 roku życia i/lub nie posiadają pełnej zdolności do czynności prawnych zawiera rodzic, opiekun prawny lub inna osoba wyznaczona do opieki.
- Konsultacje zarówno stacjonarne jak i on-line z zakresu „Psychoterapia specj. seksuologii” oraz „Psychoterapia indywidualna (dorośli i młodzież)” oraz „Interwencja kryzysowa i wizyty domowe (do 15 km, poza ustalane indywidualnie)” trwają 50 minut. Konsultacje stacjonarne jak i on-line z zakresu „Psychoterapia par/ małżeństw/rodzinna” trwają 75 minut. „Psychoedukacja/ szkolenia/ warsztaty psychologiczne”, stacjonarne jak i on-line trwają 45 minut.
- Najpóźniej na 48 godzin przed zarezerwowanym terminem świadczenia Usługi, Klient może, wysyłając Usługodawcy wiadomość e-mail na adres kontakt@gabinetpillow.pl lub wiadomość SMS na numer 607151811, zwrócić się do Usługodawcy z prośbą o zmianę terminu. Strony ustalą wówczas nowy, dogodny dla nich termin.
- Najpóźniej na 48 godzin przed zarezerwowanym terminem świadczenia Usługi, Klient może zrezygnować z Usługi, wysyłając Usługodawcy wiadomość e-mail na adres kontakt@gabinetpillow.pl lub wiadomość SMS na numer 607151811 lub klikając odpowiedni przycisk w wiadomości e-mail potwierdzającej rezerwację. W takim przypadku Klient jest uprawniony do zwrotu płatności za Usługę.
- Jeżeli po pierwszej konsultacji Klient będzie chciał kontynuować terapię i umówi się na kolejne wizyty, to w czasie całej terapii może:
- jeden raz bezpłatnie zrezygnować z umówionej konsultacji, zgodnie z zasadami wskazanymi w ust. 10 powyżej,
- dwa razy bezpłatnie zwrócić się do Usługodawcy o zmianę terminu konsultacji, zgodnie z zasadami wskazanymi w ust. 9 powyżej.
- W przypadku, gdy Usługa nie zostanie odwołana zgodnie z powyższymi regulacjami, a o ustalonej godzinie oraz w okresie następnych 15 minut Klient nie skontaktuje się z Usługodawcą, Usługa zostanie uznana za wykonaną. W takim przypadku Usługodawca w przypadku wysłania przez Klienta żądania zwrotu dokonanej płatności, zwróci Klientowi uiszczoną opłatę, pomniejszoną o koszty poniesione przez Usługodawcę w związku z przygotowaniem się do świadczenia Usługi, a także koszty poniesione w związku z nieumówieniem konsultacji innego Klienta (maksymalnie 50%).
§4. Usługi online
- Warunkiem korzystania z Usług online jest posiadanie przez Klienta sprzętu i systemu spełniającego następujące minimalne wymagania techniczne:
- komputer, tablet lub telefon wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,
- szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),
- zainstalowana przeglądarka internetowa,
- aktywna poczta e-mail.
- Konsultacja online odbywa się w trybie wideokonferencji poprzez portal/aplikacje wskazany/ą przez Usługodawcę, tj. Google Meet, albo WhatsApp, albo Skype.
- Przed rozpoczęciem konsultacji Klient powinien kliknąć w link przesłany w wiadomości e-mail przez Usługodawcę i czekać na nawiązanie połączenia przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzysta Klient, a które uniemożliwiają Klientowi korzystanie z konsultacji online. W przypadku braku możliwości prawidłowego wykonania świadczenia z przyczyn technicznych leżących po stronie Klienta, Klientowi nie przysługują względem Usługodawcy jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.
- Usługobiorca zobowiązuje się do niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§5. Opłaty i reklamacje
- Ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o Usługach podane na stronie internetowej Usługodawcy oraz w Gabinecie stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku – Kodeks cywilny (Dz. U. z 2014 r., poz. 121 ze zm.).
- Aktualnie obowiązujące ceny za usługi są wskazane w Cenniku umieszczonym na Stronie internetowej oraz dostępnym w Gabinecie. Podane ceny są cenami brutto.
- Klient, który uiścił opłatę za Usługę może poprosić o wystawienie i przesłanie faktury. Klient wyraża zgodę na przesyłanie faktur w formie elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail.
- Klient ma prawo złożyć reklamację w ciągu 14 dni roboczych od dnia świadczenia Usługi.
- Reklamację należy przesłać w formie pisemnej lub elektronicznej na adresy Usługodawcy wskazane w Regulaminie.
- Reklamacja powinna zawierać dane umożliwiające identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady) oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Usługodawca wezwie do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania.
- Reklamacje rozpatrywane są w ciągu 14 dni roboczych od daty wpłynięcia kompletnej reklamacji.
- W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Konsumenta rezultatu, Konsument może skorzystać m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy się zwrócić z wnioskiem o mediację. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
- pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Co do zasady postępowanie jest bezpłatne,
- bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika Konsumentów.
- internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
§ 6. Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych (RODO) jest Usługodawca.
- Kontakt z Administratorem możliwy jest pod adresem e-mail kontakt@gabinetpillow.pl
- Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
- w celu świadczenia usług w zakresie opieki medycznej (psychoterapia), na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) oraz art. 9 ust. 2 lit. h) RODO,
- w celu zawarcia i wykonania umowy dotyczącej świadczonych usług, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO oraz art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda na przetwarzanie danych szczególnych kategorii w zakresie nieobjętym art. 9 ust. 2 lit. h) RODO)
- w celu dokonania rozliczeń, w tym prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz wypełniania obowiązków podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,
- w celach wynikających z uzasadnionych interesów administratora, w szczególności w celach statystycznych, archiwizacyjnych, badania jakości i satysfakcji, marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,
- w celu ewentualnego dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.
- Podanie danych jest dobrowolne, jednak ich niepodanie może uniemożliwiać świadczenie usług.
- Dane szczególnych kategorii przetwarzane są na podstawie rt. 9 ust. 2 lit. h) RODO) (przetwarzanie jest konieczne w celu świadczenia opieki zdrowotnej lub prowadzenia leczenia) lub na podstawie udzielonej zgody.
- Okres przechowywania Pani/Pana danych osobowych jest uzależniony od podstawy prawnej ich przetwarzania:
- w przypadku, gdy dane są przetwarzane w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, będą one przetwarzane przez okres niezbędny do wypełnienia tych obowiązków i przez okres wymagany przez przepisy prawa;
- w przypadku, gdy dane są przetwarzane w celu wykonania umowy, będą one przetwarzane do czasu zakończenia wszelkich czynności faktycznych i prawnych niezbędnych do realizacji umowy lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń;
- w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie uzasadnionego interesu Administratora, będą one przetwarzane do czasu istnienia interesów stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu wniesienia przez Państwa sprzeciwu wobec takiego przetwarzania;
- w przypadku, gdy dane są przetwarzane są na podstawie zgody, będą one przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
- Klient ma prawo do:
- dostępu do treści swoich danych, otrzymania ich kopii oraz prawo do sprostowania (poprawiania), usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzanych danych;
- cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes UODO, gdy uzna, iż przetwarzanie tych danych osobowych narusza przepisy RODO.
- Dane osobowe mogą być ujawnione osobom upoważnionym przez Administratora, dostawcy platformy internetowej, podmiotom świadczącym na rzecz Administratora usługi, w tym usługi techniczne i organizacyjne, usługi prawne, usługi doradcze, usługi finansowe, a także innym podmiotom/osobom/organom w zakresie i na zasadach określonych przepisami prawa.
- Dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej. W takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską bądź na podstawie odpowiedniej decyzji Komisji Europejskiej.
- Dane osobowe nie będą objęte procesem zautomatyzowanego podejmowania decyzji ani do profilowania, o których mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
§7. Postanowienia końcowe
- Każda konsultacja, usługa i wytworzone w związku z nimi informacje są indywidualnie przygotowane dla konkretnego Klienta, w związku z czym stanowią własność intelektualną Usługodawcy i podlegają stosownej ochronie. Rozpowszechnianie, kopiowanie, odsprzedawanie, publiczne lub indywidualne udostępnianie ich bez pisemnej zgody Usługodawcy jest zabronione. Niezastosowanie się do powyższego zakazu będzie skutkowało odpowiedzialnością karną oraz majątkową.
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w tym w szczególności Kodeksu cywilnego.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu. Klientów obowiązuje treść Regulaminu z daty rezerwacji Usługi/zawarcia Umowy.
- Aktualny Regulamin może być dostarczany nieodpłatnie (drogą elektroniczną) na wniosek Klienta.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem będącym konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym miejscowo zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Usługodawcą a Klientem, który nie jest konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 października 2021 roku.